fredag 19. september 2008

Første uke på skolen overstått!

Så har jeg overlevd første uke på skolen og endelig er det helg!
Vi har nå begynt å ha "skikkelige" fag på skolen, vi har fransk, micro, droit, culture économique contemporaine, comptabilité, matte og statistique, så det er faktisk 7 fag, men vi har ikke begynt med alle enda. Vi har alle timene i et lite klasserom med bare oss norske, utenom statistique som vi skal ha sammen med vanlige studenter, så det kan jo bli spennende. 

Ellers er de franske lærerene så som så, og tar lite hensyn til at vi kun har bodd her i 4(5) uker. F.eks er mattelæreren en reser med krittet, og i tilegg må håndskriften tolkes nøye før man faktisk finner ut hva som står der. Og det hjelper lite at hun maser i et sett på fransk mens vi skriver som noen gale. Jeg skrev faktisk 5 håndskrevne sider første mattetime! Og ikke tar hun et hint heller, da hun spør "ca va?" og ALLE sitter der som noen spørsmålstegn.. også går hun bare videre.. jaja! vi kommer vel inn i det etterhver, ble skikkelig overrasket da jeg faktisk hadde fått til flesteparten av oppgavene som vi hadde i lekse!

Over til noe annet, jeg og noen andre norskiser har endelig fått meldt oss på sport, i håp om å få noen franske venner. Så vi har planer om å spille vollyball og basketball (på nybegynnernivå seff) Men det kan være at jeg skipper basketen om jeg finner ut at jeg har for mye å gjøre.. 

I kveld får vi besøk av noen colombianere til middag, (det er fakitsk 3 jenter pappa!!!) så nå skal vi lage lasagne.. 
Vi mangler forresten en stol, så tror vi må stjele en fra lesesalen - hehe. 

Ingen kommentarer: